.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دادستان کل کشور خبر داد:
پرتاب کننده کفش به سمت احمدی نژاد بازداشت است
غلامحسین محسنی اژه ای امروز در نشست خبری خود درباره موضوعاتی از قبیل پرتاب کفش به سمت احمدی نژاد در ساری ، احضار علاءالدین بروجردی درباره فساد بانکی اخیر،پیگیری بازگرداندن
پرتاب کننده کفش به سمت احمدی نژاد بازداشت است

حجت‌الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي در نشست روز دوشنبه خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي در رابطه با احضار رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در ارتباط با پرونده فساد بانكي اخير گفت: قبلا خبرنگاري از من سوالي مبني بر بازداشت ايشان پرسيد و من گفتم ايشان بازداشت نشده است اما احضار شده و از وي تحقيق شده است.

وي هم‌چنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا فردي كه در سفر استاني رييس‌جمهور به مازندران اقدام به پرتاب كفش كرده دستگير شده است يا خير؟ گفت: در همان روز مدعي‌العموم اقدام كرده و اين فرد دستگير شده است.

سخنگوي قوه قضاييه هم‌چنين با اشاره به پيگيري‌هاي قضايي پرونده فساد مالي اخير افزود: دادستاني ايراداتي به قرار مجرميت‌ها وارد كرد كه اين ايرادات رفع شده است و اميدواريم كيفرخواست متهمان كه كيفرخواستي سنگين است، زودتر آماده و به دادگاه ارسال شود.

اقدام از طريق پليس بين‌الملل براي بازگرداندن خاوري

محسني اژه‌اي
ادامه داد: قبلا ما گفته بوديم كه اگر آقاي خاوري به ايران باز نگردد از طريق پليس بين‌الملل اقدام مي‌كنيم و همين كار را هم انجام داديم.

وي ادامه داد: همچنين تعدادي از شركت‌هاي خارج از كشور كه وابسته به گروه «آريا» بودند، شناسايي شدند و از پليس بين‌الملل خواسته شد اقدامات لازم در اين زمينه را با توجه به دستورات قضايي انجام دهد.

كيفرخواست متهمان سنگين است

دادستان كل كشور افزود: اشكالات و ايراداتي كه دادستاني به قرارهاي مجرميت وارد كرده بود رفع شده است و اميدواريم كيفرخواست متهمان كه كيفرخواستي سنگين هم هست، هر چه زودتر آماده و به دادگاه ارسال شود. اين كيفرخواست الان در مرحله تايپ است.

محسني‌اژه‌اي اظهار كرد: بعضي از واگذاري‌هاي صورت گرفته توسط اين گروه همراه با اشكالاتي بوده است. بازرسي كل كشور موظف شد سريعا اين مساله را بررسي كند. بازرسي كل كشور در اين زمينه يك مرحله گزارش داده و گزارش نهايي را هم در اين زمينه خواهد داد.

احضار مديرعامل كارخانه فولاد ملي اهواز

وي خاطرنشان كرد: در اين راستا چهار پنج نفر بازداشت شده‌اند. مديرعامل كارخانه فولاد ملي اهواز و چند نفر ديگر احضار شده‌اند و به آنها تفهيم اتهام شده است كه در اين زمينه هم اگر اين افراد مجرم تشخيص داده شوند براي آنان نيز قرار مجرميت صادر مي‌شود.

200 مورد املاك شناسايي شده است

سخنگوي دستگاه قضايي يادآور شد: در بحث شناسايي اموال هم متاسفانه برخي افراد همه اموال خود را معرفي نكردند و مشخص شد بعضي از اموال متعلق به اين گروه است ولي به ظاهر به نام افراد ديگري است.

محسني اژه‌اي گفت: املاكي كه متعلق به اين گروه است قبلا تا 175 مورد و الان بيش از 200 مورد شناسايي شده است. كارشناسي‌ها در اين زمينه هم تقريبا رو به اتمام است و باز هم مي‌گويم املاكي كه وجود دارد تكافوي همه مبلغ بدهي به بانك‌ها را مي‌كند.

خريد 10 ميليارد تومان طلا براي يك خانم

وي تصريح كرد: متاسفانه اين افراد صداقتي ندارند و تا كارشناسي صورت نگيرد معلوم نمي‌شود چه مواردي وجود داشته است. مثلا در كارشناسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد مقداري طلا و جواهر براي يك خانم خريداري شده است. يعني يك خانم جديد هم وارد پرونده شد و مشخص شد بيش از 10 ميليارد تومان طلا براي اين خانم خريداري شده است.

سند خريد يك برليان به قيمت شش ميليارد تومان هم وجود دارد اما معلوم نيست خود برليان كجاست. آپارتماني هم به مساحت 600 متر و به قيمت دو ميليارد و 400 ميليون تومان براي همسر يكي از اين افراد خريداري شده است.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: خانم‌هايي كه براي آنها طلا خريداري شده و به حساب آنان پول واريز شده بازداشت نشده‌اند اما تحت تحقيق هستند.

در اختيار گرفتن هواپيماي آمريكا، لطف خدا بود

وي هم‌چنين در ادامه با اشاره به در اختيار گرفتن هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي توسط ايران، ادامه داد: خدا را سپاسگزاريم كه لطفش شامل حال ملت ايران شد و يكي از هواپيماهاي پيشرفته نيروهاي آمريكايي به دست نيروهاي سپاه افتاد؛ البته اين نمونه كوچكي بود و توانمندي‌هاي ما بيش از اينهاست.

تشكيل پرونده حقوقي درباره هواپيماي آمريكايي

وي در پاسخ به سوالي در رابطه با اقدامات حقوقي مربوط ورود هواپيماي آمريكايي به كشورمان نيز اظهار كرد: پرونده‌اي در اين زمينه تنظيم شده و براي دادگستري ارسال شده است و الان وزارت خارجه پيگير اين موضوع است؛ البته جنايت‌هاي آمريكا يكي دو تا نيست و به تدريج پرونده‌ها پيگيري مي‌شود؛ لذا هم پرونده دو مقام آمريكايي به جريان افتاده است و هم پرونده‌هاي ديگر جنايات آمريكا در حال پيگيري است.

آماده پاسخگويي به استعلام‌هاي انتخاباتي هستيم

دادستان كل كشور هم‌چنين با اشاره به در پيش بودن ثبت‌ نام نامزدهاي انتخابات مجلس تصريح كرد: همه دستگاه‌ها طبق قانون تلاششان را به كار گرفته‌اند تا امسال نيز مانند گذشته انتخاباتي پرشور و توام با آرامش داشته باشيم. شوراي نگهبان كه نظارت بر انتخابات را به طور انحصاري بر عهده دارد وظايف خود را انجام مي‌دهد. وزارت كشور نيز مقدمات امر را كاملا فراهم كرده است.

محسني‌اژه‌اي اظهاركرد: قوه قضاييه هم تلاش مي‌كند كه آنچه را قانون بر عهده‌اش گذاشته به خوبي انجام دهد. از جمله وظايفي هم كه براي قوه قضاييه در قانون انتخابات تعريف شده، يكي در مورد استعلاماتي است كه هيات‌هاي اجرايي و شوراي نگهبان از قوه قضاييه و دادستان كل كشور انجام مي‌دهند و در اين زمينه ما الان آمادگي كامل داريم تا در زمان مشخص به استعلامات پاسخ دهيم. وظيفه ديگر اين است كه چنانچه گزارشي از تخلف نامزدان يا هواداران آنها داده شود كه جرم باشد، برخورد كنيم. براي اين كار پيش‌بيني‌هاي لازم انجام شده و دادسراها و دادگاه‌ها آمادگي لازم را دارند.

وي خاطرنشان كرد: مساله ديگر بحث پيشگيري از جرايم انتخاباتي است. ماده 67 قانون انتخابات، قوه قضاييه را مكلف كرده است كه با هماهنگي دستگاه‌هاي اجرايي و نظارتي از وقوع جرايم انتخاباتي پيشگيري كند كه در اين زمينه روز گذشته اولين جلسه با حضور نمايندگاني از وزارت كشور و شوراي نگهبان برگزار شد و راهكارهايي در اين زمينه در نظر گرفته شد؛ از جمله اينكه رسانه‌ها به ويژه رسانه ملي در اين زمينه كار كنند تا نامزدها و افرادي كه در ستادهاي انتخاباتي كار مي‌كنند قانون انتخابات را مطالعه كنند تا مشكلي پيش نيايد.

آمريكا بچه‌گانه رفتار كرده است

سخنگوي قوه قضاييه يادآور شد: مطلب ديگر اين بود كه آمريكا دست به يك كار بچه‌گانه زد و گفت مي‌خواهيم يك سفارتخانه مجازي در ايران ايجاد كنيم. اين موضوع آنقدر سطحي است كه نيازي به بحث حقوقي ندارد اما من مي‌خواهم به مردم به ويژه جوانان يادآور شوم كه معمولا اينگونه برنامه‌ها براي جذب افراد و در نهايت سوءاستفاده از آنهاست چون خيلي از افرادي كه در دام آمريكا افتاده‌اند و بعدا جاسوس شده‌اند از همين طرق بوده است؛ البته از لحاظ حقوقي هم دستگاه‌هاي ذي‌ربط اقدامات خود را خواهند داشت.

پيگرد قضايي دو مقام آمريكايي

سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد اقدام دستگاه قضايي براي پيگرد دو مقام آمريكايي طراح ترور يكي از فرماندهان نظامي كشور اظهار كرد: در دادگستري تهران طرح شكايت شد و از طريق پليس بين‌الملل اين موضوع در دست اقدام است و قاضي مربوطه نيز اقدامات لازم را انجام داده است.

تحت تاثير هيچ‌ جوسازي قرار نخواهيم گرفت

خبرنگاري با بيان اينكه پيش از اين گفتيد فشارهايي به دستگاه قضايي در خصوص پرونده فساد مالي اخير وارد مي‌شود، از سخنگوي دستگاه قضايي سوال كرد كه آيا مي‌تواند اسامي اين افراد را اعلام كند؟ كه محسني اژه‌اي پاسخ داد: به طور طبيعي كساني كه منافع‌شان به خطر افتاده و از پيگيري قاطع، احساس خطر مي‌كنند فشار مي‌آورند و ان‌شاءالله دستگاه قضايي تحت تاثير هيچ يك از جوسازي‌ها قرار نخواهد گرفت و اكنون نيز نيازي به ذكر اسامي نيست.

مصمم هستیم با همه متخلفان برخورد كنيم

خبرنگار ديگري اظهارات روز گذشته احمد توكلي در مجلس را مورد اشاره قرار داد و از سخنگوي دستگاه قضايي خواستار ارزيابي شد كه وي پاسخ داد: ما سخنگوي قوه قضاييه هستيم و سخنگوي ديگران نيستيم؛ البته در اين پرونده و پرونده‌هاي مشابه اين‌گونه بوده كه اشخاص حقيقي و حقوقي خارج از نظامات حكومتي بدون وابستگي به فرد صاحب قدرت نمي‌توانند تخلفات بزرگ اين‌چنيني را مرتكب شوند و قطعا كساني را كه با متهمان همراهي كرده، راه را هموار كرده‌اند، در اين موضوع شركت كرده و يا معاونت داشته‌اند را شناسايي و با آنان برخورد مي‌كنيم. در اين راستا ضعيف‌كشي نيز نخواهد شد. طبيعي است كه افراد و جرايم در اين پرونده در يك رده نيستند اما قوه قضاييه مصمم است كه با همه افراد متخلف در اين پرونده به تناسب جرم و بدون اغماض برخورد كند.

برخورد‌هاي قضايي جزو افتخارات نظام خواهد بود

دادستان كل كشور يادآور شد: ما مي‌خواهيم با توجه به مطالبي كه از اين پرونده استخراج مي‌شود براي پيشگيري از موارد مشابه استفاده كنيم و قوه قضاييه در حال آسيب‌شناسي موضوع نيز هست. در اين راستا مهم اين است كه به جرم رسيدگي شود. اگر به اين جرم به طور قاطع رسيدگي كرديم، اين موضوع جزو افتخارات نظام خواهد بود زيرا موضوع ابعاد مختلفي دارد و برخي از ابعاد آن نيز پيچيده است.

موضوع «آمنه» نياز به بررسي دارد

خبرنگار ديگري در خصوص پرونده آمنه بهرامي سوال كرد كه محسني اژه‌اي گفت: اين ادعا كه در اين پرونده با رضايت كار انجام نشده و مسائل اين‌چنيني نياز به بررسي دارد و دادستان تهران از اين بعد در حال بررسي پرونده است. اگر به اين نتيجه برسند، راه قانوني براي آن پيدا مي‌كنند.

پيگيري پرونده‌ي حوادث «ايران» در دادگستري

در ادامه خبرنگاري خواستار توضيحات سخنگوي قوه قضاييه در خصوص پرونده روزنامه ايران و ضرب و شتم تعدادي از كاركنان آن شد كه محسني اژه‌اي پاسخ داد: اين پرونده در دادگستري مطرح است و من اكنون از مرحله نهايي آن اطلاعي ندارم.

پرونده كرسنت نياز به كارشناسي دارد

سخنگوي دستگاه قضايي در خصوص پرونده نفتي كرسنت كه مورد سوال يكي از خبرنگاران بود و اينكه آيا اخيرا متهماني در اين رابطه احضار شده‌اند نيز گفت: اين پرونده از مدت‌ها قبل مطرح بوده و در حال حاضر نيز مطرح است و جزو مواردي است كه نياز به كار كارشناسي دارد. اكنون اين پرونده در دادسراي تهران در دست بررسي است و افرادي را به عنوان مطلع و بعضا متهم احضار كرده‌اند و از آنان تحقيق مي‌كنند.

دو نفر از جريان انحرافي محكوم شده‌اند

خبرنگار ديگري سوال خود را اين‌گونه مطرح كرد كه شنيده شده پرونده متهمان جريان موسوم به انحرافي به دادگاه ارسال شده و اين افراد محكوم شده‌اند. محسني اژه‌اي پاسخ داد: پرونده بعضي از اين افراد به دادگاه رفته، دو نفر از آنان محكوم شده‌اند و احكام حبس و استرداد اموال براي آنان صادر شده است؛ البته هنوز اين حكم در مرحله تجديدنظرخواهي است و قطعي نشده است. پرونده دو نفر ديگر نيز در مرحله دادگاه است و پرونده بعضي از آنان نيز به دادگاه ارسال شده است.

9 دي يوم‌الله است

سخنگوي قوه قضاييه با اشاره به در پيش بودن نهم دي گفت: اين روز كه يادآور نهم دي سال 88 بعد از فتنه انتخابات است، دقيقا يكي از ايام‌الله است و يادآور كارآمدي حضور مردم در مقابل توطئه‌هاي دشمنان بوده و هست.

محسني‌اژه‌اي افزود: نهم دي روزي بود كه يك بار ديگر مردم انقلابي ما نسبت به انقلاب و پيشوا و مقتداي خودشان ثابت كردند كه هر كجا كه لازم باشد با دل و جان مي‌آيند و در مقابل دشمن مي‌ايستند. به خاطر همين امر خدا را شاكريم.

در اجراي احكام پرونده‌هاي اوقاف بن‌بستي وجود ندارد

سخنگوي قوه قضايي در پاسخ به سوالي در مورد اجرا نشدن برخي احكام صادره به نفع سازمان اوقاف، گفت: اولا گاهي اوقات حكم به نفع اوقاف و گاهي عليه اوقاف صادر مي‌شود. ثانيا اگر حكم موانع خارجي داشته باشد كه باعث شود قابليت اجرا نداشته باشد يا مساله امنيتي وجود داشته باشد، شوراي تامين تشكيل مي‌شود و در مورد اين مساله تصميم‌گيري مي‌شود. بنابراين در اين زمينه بن‌بستي وجود ندارد و طبيعي است كه اجراي احكام نتواند در همان بدو امر حكم را اجرا كند.

شكايتي درباره آلودگي هوا دريافت نكرد‌ه‌ايم

به گزارش ايسنا، در ادامه نشست روز دوشنبه حجت‌الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي با خبرنگاران، خبرنگاري در مورد وضعيت پرونده افرادي كه به خاطر آلودگي هوا اعلام شكايت كرده‌اند سوال كرد كه دادستان كل كشور پاسخ داد: در مورد آلودگي هوا شكايتي به قوه قضاييه ارائه نشده است.

كسي از ورزشي‌ها احضار نشده است

خبرنگاري به ورود گروه توسعه اميرمنصور آريا در بخش ورزشي و برخي تيم‌هاي فوتبال اشاره كرد و پرسيد آيا در اين زمينه كسي احضار شده است؟ كه محسني اژه‌اي پاسخ داد: مشخصا كسي از ورزشي‌ها احضار نشده است.

درست نيست براساس احتمالات كسي را بازداشت كنيم

خبرنگار ديگري با ضد منافع ملي خواندن برخي اقدامات جريان موسوم به انحرافي، پرسيد كه آيا بهتر نيست از وقوع جرايم اين افراد در جريان انتخابات آتي پيشگيري كنيم تا به فتنه‌اي بزرگ‌تر از فتنه 88 مبتلا نشويم؟ كه سخنگوي قوه قضاييه پاسخ داد: تا زماني كه فردي مرتكب جرمي نشود نمي‌توان او را مجازات كرد. اگر در مورد انتخابات هم كسي از امكانات دولتي استفاده كند طبق قانون جرم است و قوه قضاييه برخورد مي‌كند. در خصوص استفاده از قدرت هم اگر گزارشي ارائه شود قوه قضاييه برخورد مي‌كند؛ البته در باب پيشگيري هم حتما بايد اقدام كرد اما اگر احتمال بدهيم كسي مي‌خواهد جرمي مرتكب شود و او را بازداشت كنيم، درست نيست.

نمي‌دانم كسي از «مطهري» شكايت كرده يا خير

خبرنگاري در مورد شكايت عليه علي مطهري سوال كرد كه محسني اژه‌اي در پاسخ گفت: يك نماينده مجلس چنانچه در حيطه وظايف نمايندگي خودش بخواهد اظهارنظر كند، آزاد است و كسي نمي‌تواند متعرض او شود اما اگر همين نماينده اقداماتي خارج از وظيفه يا اقدام مجرمانه‌اي انجام دهد مي‌شود عليه او شركت كرد اما نمي‌دانم كسي از ايشان شكايت كرده است يا خير.

پرونده بيمه ايران به دادگاه رفته است

خبرنگاري از وضعيت پرونده بيمه ايران سوال پرسيد كه محسني اژه‌اي در پاسخ گفت: در اين پرونده دادسرا مجددا رفع نقص كرده و پرونده را به دادگاه ارسال كرده است.

توضيح دادستان كل درباره پرونده مسجد ارك

خبرنگاري از آخرين وضعيت پرونده آتش‌سوزي در مسجد ارك نيز سوال كرد و پرسيد كه آيا درست است رييس قوه قضاييه به دادستان تهران نامه‌اي نوشته و طي اين نامه از او خواسته تا از دفتر رهبري در مورد تسريع در رسيدگي به اين پرونده استعلام كند؟ كه محسني اژه‌اي در پاسخ تصريح كرد: يقينا چنين چيزي غلط است. معنا ندارد كه رييس قوه قضاييه به دادستان تهران نامه بنويسد تا از دفتر رهبري براي اين مورد استعلام كند. چنين چيزي غلط است و اصلا نياز به تحقيق ندارد اما در مورد جزئيات اين پرونده من اطلاعي ندارم و در اين مورد پيگيري مي‌كنم.

منبع: ایسنا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 دي 1390
زیاد حرف می زنیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی/////////////////////

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.